Čo nevidieť sa stanú aktuálnou témou dovolenky a s nimi aj čas letných radovánok. Za nimi sa našinec vyberie pravdepodobne omnoho ďalej, než len tu, takpovediac za roh. Prímorské krajiny je to, čo nás, ľudí žijúcich v strede Európy, láka najviac. Žiarivé slnko, nespútané more, večerné prechádzky starobylými zákutiami. Niečo sme vynechali?

No ako sa to vezme. Z pohľadu tých, ktorých sú už postihnutí cestovnou horúčkou asi sotva, no tých opatrných a zodpovedných napadne v tejto súvislosti kopec iných a rovnako dôležitých vecí. Jednou z nich je aj starosť ako sa do ktorej letnej destinácie dostanú, akým cestovným prostriedkom, za aký čas, koľko ich to bude stáť, a pod. Naozaj nejde o prehnané obavy, pretože ak sa už raz vyberieme za hranice našej vlasti, ťažko je v neznámom prostredí riešiť prípadné problémy súvisiace s dopravou tam a späť.

Zodpovedný šofér si vždy zakúpi havarijné poistenie

Tí, čo iba sadnú do lietadla a po prílete na miesto určenia si objednajú taxík priamo do hotela, majú situáciu viac, či menej pod kontrolou. Ale my ostatní, ktorí sa rozhodneme stráviť cestovanie v našom aute, si musíme doslova a dopísmena naplánovať každý jeden krok. Jedným z týchto krokov úzko súvisí aj s bezpečnosťou na cestách a riešením vzniknutej nepríjemnej situácie, pretože ako sme písali v cudzine je zvládať stres oveľa náročnejšie než tu, doma, kde máme poruke rodinu, kamarátov a možnosť dorozumieť sa v rodnom jazyku.

Aby sme sa v danej problematike vyznali, začneme úplne od začiatku. Ak sme vlastníci, držitelia alebo prevádzkovatelia motorového vozidla, ktorým sa vyberieme so svojimi blízkymi k moru, automaticky sa predpokladá, že máme zakúpené povinné zmluvné poistenie. Inak by sme vlastne ani nemohli na cesty, a to nielen v zahraničí, ale ja tu, u nás. Ďalej sa predpokladá, že tí zodpovednejší z nás si prikúpili aj havarijné poistenie, pretože odhadnúť, čo sa nám na dnešných preplnených cestách stane a čo nestane, je nadľudské úsilie.

Pripoistenie sedadiel a asistenčné služby sú potrebné

Povinné zmluvné poistenie a havarijné poisteni sú dva základné piliere zodpovedného a bezpečného cestovania. O tom niet žiadnych pochýb. K nim si môže motorista prikúpiť aj vo všeobecnosti odporúčané cestovné poistenie, resp. pripoistenie sedadiel a asistenčné služby. Cestovné poistenie je vhodné aj tu na Slovensku a chráni šoféra vozidla a všetky sedadlá v ňom, presnejšie tých, ktorí na nich sedia, teda pasažierov. No a asistenčné služby prídu mimoriadne vhod krátko po tom, ako nastane poistná udalosť.

Uvedieme názorný príklad. Stanete sa účastníkom dopravnej nehody a potrebujete zadokumentovať celú situáciu kvôli dopravnej polícii a poisťovni v ktorej máte zakúpené poistenia súvisiace s vašim motorovým vozidlom. Ako je ale všeobecne dobre známe, málokto si v takej krajne nepríjemnej situácii zachová chladnú hlavu a hravo zvládne všetko to, čo sa od neho vyžaduje situácia. A práve kvôli tomu je tu asistenčná služba, dostupná dvadsaťštyri hodín po nehode. Pracovník poisťovne po telefóne dokáže vhodným spôsobom inštruovať klienta krok za krokom a vysvetliť mu, čo má konkrétne robiť.

Zakúpte si vždy komplexné asistenčné služby

No a teraz si predstavte, ak stanete účastníkom dopravnej nehody počas cesty do vašej obľúbenej dovolenkovej destinácie, napríklad v Rakúsku, tesne pred hranicami s Chorvátskom. To sú stovky kilometrov od domova. Čo si v takej chvíli počnete? Pretože v takom prípade nejde iba o telefonické navigovanie ako zvládnuť úkony týkajúce sa správania sa tesne po nehode. Ide aj o to, že ste bez pojazdného auta prakticky vyradení z ďalšieho dovolenkovania. Čo vtedy robiť? Objednať si taxík, ktorí vás zavezie do cieľa, alebo sa urýchlene vrátiť na Slovensko a tam riešiť záležitosti súvisiace so vzniknutou poistnou udalosťou?

Tu prichádzajú na rad asistenčné služby, ktoré už zachránili nejednu zničenú dovolenku. Ako to funguje? Vaša poisťovňa vám v rámci asistenčných služieb, okrem iného, zabezpečí odvoz na miesto dovolenky, alebo prípadne domov, na Slovensko. Tak isto vám zabezpečí odtiahnutie poškodeného vozidla do zmluvného servisu. Všetko záleží na obsahu poistnej zmluvy, a preto odporúčame zakúpiť si kompletný balík služieb, nech vás nič neprekvapí.

Inšpirujte sa príbehmi za našimi hranicami

Ako je to ale s asistenčnými službami inde? Povieme vám to takto. Všade panuje obchodný vzťah a každá strana chce vyjsť z problému ako víťaz, o tom niet žiadnych pochýb. Akurát, že tam je väčšia konkurencia, a tak si dobre rozmyslia, čo potencionálnemu klientovi predajú. A aj samotný klient si dobre rozmyslí, či uzatvoriť asistenčnú službu, alebo nie. Vo vyspelých západných krajinách sú totiž akékoľvek služby drahé, a tak nepoistený motorista si pekne zaplatí za odtiahnutie, uloženie a opravenie vozidla. Preto má asistenčná služba veľký význam aj inde než na Slovensku.

V tejto súvislosti jedna mimoriadne vhodne mienená rada. Zahraniční motoristi si okrem asistenčných služieb zakúpia aj členstvo v niektorých z tamojších motoklubov, ktorí bez akéhokoľvek reptania prídu na miesto určenia a vybavia záležitosť pre spokojnosť oboch strán. Takéto niečo existovalo aj u nás za socializmu, až v posledných rokoch sa táto pomoc ujala nanovo. Skúste preto pouvažovať aj vy pred cestou na dovolenku, či by to pre vás a vašu peňaženku nebolo prínosom. Ak vás prípadná myšlienka vstupu do nejakého slovenského autoklubu zaujala, pozrite si túto mapu slovenských motoklubov.

Na záver ešte pripomíname, že asistenčná služba býva poskytovaná už predajcom motorového vozidla, ďalej je zahrnutá v povinnom a havarijnom poistení, alebo sa ponúka ako samostatný produkt. Práve preto si je vhodné v pokoji preštudovať čoho všetkého sa týka, aby vám namiesto spomienok na báječnú letnú dovolenku nezostala trpkosť na duši.

Facebook Comments