Zimná únava na vás padne i v kancelárii: Ako s ňou účinne zatočiť?

Zimná únava na vás padne i v kancelárii: Ako s ňou účinne zatočiť?

S ubúdaním slnečného svetla a predlžovaním tmavých dní ste sa akiste aj vy opäť raz pristihli pri tom, že nevládzete. Ste apatickí, bez energie a nič vás neteší. Nečudo, keď väčšinu dňa prežijeme niekde v práci pod umelými neónkami, ktoré z nás vysajú aj ten posledný zvyšok vitality.

Ako sa nastaviť, aby sme aj počas zimných mesiacov, kedy sme veľkú časť dňa bez prirodzeného zdroja svetla a tepla, zvládli bez väčšej ujmy na svojej psychickom či fyzickom zdraví? Zopár rád, ako na to…

Nič nevládzem!!

Ak je toto vaša každoranná formulka, len čo vkročíte do kancelárie, už len tým sa podvedome nastavujete na to, že nič nezvládnete, lebo nevládzete. Áno, nik vám neberie vašu únavu a stres, sú nepochybne veľké a zaťažujúce, ale vyhovárať sa donekonečna na zle vetrané miestnosti, či už ide o priestory vlastné alebo len prenájom kancelárie, alebo na nedostatok slnečného žiarenia (no tak, veď je január), vám nepomôže. Namiesto večného frfľania skúste so zimnou únavou zatočiť a raz a navždy sa jej zbavte.

Keď teda nestíhate cvičiť, pretože ste dlho v práci, bývate ďaleko od vašej kancelárie či jednoducho nemôžete, lebo nemáte dosť síl, za to však milión výhovoriek, jednoducho s tým seknite a cvičte. Nemusí to byť nič náročné, ráta sa každý pohyb, pretože hýbať sa znamená dobíjať sa endorfínmi, teda pozitívnou energiou. Je len na vás, či sa odhodláte na rannú prechádzku do práce, čo je v prípade, že máte prenájom kancelárie v Bratislave a vy bývate slušných pár kilometrov ďalej možné považovať už za seriózny šport. Rovnako dobrá na dobitie je i jóga, beh či ranný strečing. Skrátka, vďaka akémukoľvek pohybu prežijete aj tie najpochmúrnejšie dni roka a budete o čosi veselší a optimistickejší, takže sezónna únava v práci v kancelárii už pre vás nikdy viac nebude postrachom.

Ako sa ešte dobiť, aby sme neboli vybití?

Okrem športu, respektíve pohybu zaberá aj dobrý spánkový režim (veď mnohokrát sa vážne ani nič iné, ako spať nedá, však?), vedieť vypnúť od povinností, na čo opäť poslúži kvalitný oddych a pravidelná, náš organizmus nezaťažujúca strava.

Spite
Dožičte si spokojný, ničím a nikým nerušený spánok v primeranej dĺžke a kvalite, kedykoľvek len môžete, najlepšie každú noc. Mnoho z nás totiž podceňuje potrebu spánku, čo sa negatívne odráža na našom zdraví, psychickom i fyzickom. Telo sa totiž práve počas noci, keď spíme, regeneruje. V malom mozgu sa tvorí hormón melatonín, ktorý obnovuje náš imunitný systém. Preto, ak je melatonínu v tele nedostatok, sme náchylnejší na choroby. Za dostatočne výdatný spánok sa považuje zhruba sedem hodín neprerušovaného oddychu, tak na to myslite, aj dnes večer, keď sa budete rozhodovať, kedy ísť do postele, prípadne či radšej namiesto straty času spaním nedobehnete resty z práce.
Pozor na to, čo jete!
Počas zimy je síce trochu väčší problém zohnať si čerstvé jablko či mrkvu zo záhradky, ale ani to vás neospravedlňuje, že sa napchávate samými nezdravými, ťažkými a vyprážanými jedlami. Čo sa potom čudujete, že nič nevládzete, nestíhate, nič sa vám nechce a zle sa cítite? Z vypraženého bravčového rezňa v trojobale predsa ešte nikto zdravší ani ľahší nebol, preto si v každom ročnom období, obzvlášť v tomto menej obľúbenom chladnom počasí, doprajte dostatok vitamínov, najlepšie v ich prirodzenej forme.

Dýchajte!
A aby ste sa zimnej únavy v kancelárii i doma zbavili úplne, nájdite si každý deň pre seba aspoň zopár minút, počas ktorých zhlboka dýchajte (ak sa dá, tak nie smog, ale čerstvý vzduch). V kombinácii s vyššie spomenutým cvičením to istotne zaberie a vy sa už viac nebudete môcť vyhovárať na neobľúbené mesiace v roku či nedostatok slnečného svetla.

FOTO: www.kancelarie.sk