Aké výhody má cvičenie s vlastnou váhou

By / 1 rok ago / Šport a zdravie / No Comments
Aké výhody má cvičenie s vlastnou váhou

Keď pred viac ako 5 rokmi vybuchol boom zdravého životného štýlu, pohybu, posilňovní, cross-fitu či behania, veľa ľudí si myslelo, že po pár mesiacoch to všetko ustane. Ale nestalo sa tak. Aj preto by sme mali hovoriť skôr o životnom štýle ako boome, ktorý medzi nami vydrží pár mesiacov či rokov, a potom nadobro zmizne. Veľkým hitom zdravého životného štýlu sa okrem cross-fitu stalo aj cvičenie s vlastnou váhou. Viete, aké sú jeho výhody a nevýhody?

Výhody cvičenia s vlastnou váhou

Hneď prvou výhodou cvičenia s vlastnou váhou je, že potrebujete len jednoduché kladky, hrazdu, bradlá či žinenku. Nemusíte dochádzať do posilňovne, kde zaplatíte za mesačné členské aj 30 eur, a zacvičiť si môžete prakticky kdekoľvek. Môžete použiť aj improvizované náčinie – konár na strome alebo prašiak na koberce. Okrem toho neustále pribúdajú na sídliskách a v parkoch nové workoutové ihriská, ktoré cvičenie s vlastnou váhou robia ešte populárnejším. Navyše tento spôsob cvičenia spevňuje kostrové svalstvo, nezaťažujete kĺby a chrupavky a dodáva svalom lepšiu hĺbku a kvalitu.

Jeho nevýhody

Aj cvičenie s vlastnou váhou má svoje nevýhody. Prvou z nich je náročnosť prevedenia cvikov pre začiatočníkov. Aj preto sa odporúča na začiatku používať žinenku, na ktorej si dokážete lepšie natrénovať techniku prevedenia cvikov. A niekedy naopak – tým skúsenejším sa niektoré cviky zdajú až príliš jednoduché, vtedy je lepšie zmeniť techniku alebo sa poobzerať po novom cviku. Chcete nabrať svalovú hmotu? Cvičenie s vlastnou váhou je skôr na rysovanie svalov a nie na objem.

Aeróbne činnosti

Medzi najlepšie aeróbne cvičenia s vlastnou váhou patrí beh. Ten dá zabrať takmer každému jednému svalu na vašom tele, zlepšuje činnosť srdcovo-cievneho systému, funguje ako prevencia proti depresii a po pár kilometroch máte úplne vyčistenú hlavu. Ako novinku medzi aeróbnymi činnosťami s vlastnou váhou môžeme označiť jumping – potrebujete trampolíny a vlastné telesnú schránku – a dokážete si poriadne dať do tela. Čo poviete, skúsite to aj vy?